divendres, 9 de juliol del 2010

Nit de processó.

El dissabte passat visití al meu amic, fortalenyer en la diàspora i seguidor d´este bloc, Manuel Sospedra a sa casa de Sedaví. Va ser una estona molt profitosa, parlàrem de temes molt interessants. En realitat "parlava", ja que aní en qualitat d´alumne i ell va fer el paper del professor, on tant còmode se sent. I jo que volia deixar constància d´allò ací, aprofite i penge esta poesia sobre la processó del Crist del Consol que ell va escriure per al llibret de festes de fa uns anys. Quan la llegiu, dieu-me si trobeu la influència de Teodor Llorente. Jo si que la veig.

Nit de Processó

Que bonica és esta nit,
la nit del dinou d´agost
els carrers amb l´enramada
i els cobertors als balcons.

La lluna plena, d´argent,
brilla en el cel estrellat
per vore com ix del temple
el Consol, crucificat.

Ja voltegen les campanes
dels cors brolla una oració:
Tingueu-nos misericòrdia
Santíssim Crist del Consol.

Toca la banda de música
comença la processó
i va la Imatge de l´anda
als muscles dels portadors.

Arraval de Sant Antoni, Sant Roc,
Sant Josep, Pau i Major
pel carrer Josep Navarro
a plaça Constitució.

Acompasat per la música
va la imatge del Senyor...
Escoles, la Llibertat i torna al carrer Major
i per on passa la Imatge
s´ompli tot de llum i amor.

Els tabals i les dolçaines
comencen la Muixeranga
El Crist ha entrat en el temple
entre aplaudiments i traca

i s´omplin els ulls de llàgrimes
i les goles que s´esgarren
quan els fills de Fortaleny
els Gojos al Crist li canten.

Manuel Sospedra.

3 comentaris:

  1. Igual sospedra no ho ha tingut en compte, però el poema és molt Llorentià: costumista, romàntic, religiós..., i molt dolç.

    ResponElimina
  2. El mestre no parla a cor obert amb els alumnes. Jo te considere amic, no deixeble. La paraula mestre me cau molt gran.
    eres un "traidor" desvetllánt els meus sentimens de fortalenyer, però t´estime.gràcies.
    Este poema del Crist em porta molts records.manuel

    ResponElimina
  3. Redéu! bonic poema! i estic d´acord, molt Teodor Llorente!

    ResponElimina