dijous, 30 de setembre del 2010

Conversa sobre la vaga

el dimecres, dia de la vaga general, jo i el meu amic Ricardet tinguerem una conversa interesant a l´Skype. Vos la deixe ací. És sobre la vaga:

Ricardet: moble !!! que no t'enteres
Tibu: que passa?
R: esquirol! ja estàs currant
T: no, estava fent el moniato, has fet vaga?
R: sí, l'únic de l'empressa
T: quan manen els comunistes t´ho agrairan, et posaran un carrer. Quants en sou a l´empresa?
R: sense contar als caps, 6
T: es a dir un 17% de seguiment a la teua empresa, no està mal.
R: home, és que ací, a Euskal Herria, en féren una en juny
T: a ja, ho recorde. Diuen que hi ha prou seguiment
R: sí, estava llegint el BOE
T: el Pais?
R: clar
T: més del que jo em pensava, del rotllo. A tot això, per que la fas? quins motius have you got?
R: per les lleis de la reforma, més que res pel tema de les indemnitzacions
T: una volta parlàrem tu i jo, q p.e. a la teua empresa la poca flexibilitat podria fer q si tiren a un o dos l´empresa se´n pot anar a la merda, no?
R: sí que és de veres la veritat és que reconec que 40 dies per any pot ser molt a una empresa com la del teu germà
T: a Alemanya, diuen, que quan hi ha recessió no puja l´atur pràcticament per la llei laboral. Putos alemanys! ho fan tot bé. Vull dir, q la poca flexibilitat afecta a l´atur, no? de totes maneres jo faig vaga
R: què indemnitzen els alemanys?
T: No ho sé. No se com esta el percal. T´importa q continue la conversa cagant?
R: per suposat que no, cagar és un dels plaers mes grans. Per cert, no t'¡ho acabat de dir
no em pareix bé, això de que si l'empresa té 6 mesos de pèrdues te paguen 20 dies per any
T: això es de la nova lei, no?
R: sí, la administrativa de la meua empresa ens contà que només va eixir això, el nostre cap la ficà a fer números, vull dir, una empresa pot programar 6 mesos de pèrdues i a l'any tindre ganàncies
T: això és de veres, la trampa és fàcil
R: 6 mesos és poc,
T:ara hi havia alguna clàusula semblant?
Ricardet: no
T: ara, l´espirit de la clàusula és bona
R: la idea és bona
T: però es superfàcil de fer trampa
T: però jo ja he vist l'efecte a la meua empresa
T: jo sabria fer-ho com autònom q sóc, un parell de factures, posposar-les 3 mesos i ja està, així, fins llavors tinc pèrdues, estes coses caldria fer-les en època de bonança
es faria un debat més seré. Rajoy ja li ho deia a ZP: fes reformes però ZP només q volia que fer-se cervessetes amb ETA
R: pringao
T: what about libe?
R: treballant, és pot dir que ha tingut una coacció implícita
T: piquet empresarial
Rt: al seu centre ningú n'ha fet, hi han molts extrangers, clar que no en fan i el seu cap es fatxa. Bé, te dirie, que jo estic a favor de flexibilitzar el "despido" però en condicions de bonanza, com tu dius, que sobre la faena i faria falta empresaris amb ètica
T: espera, estava torcant-me el cul
R: fes-ho bé
T: ja
R: és el que ens diferència de paisos con EEUU o europa del nord
T: empresaris amb ètica? això és com ciclistes q no es droguen
Rt: jo crec que es posible.
T: possible si, però cal jugar amb les cartes de la realitat
R: en alguns paisos la imatge de l'empresa és molt important, mira google
T: però la imatge reflexa realment el que hi ha dins? o es sols façana¿
R: jo diria que sí, de google hi han llibres i un fum d'articles però bé és un cas extrem
T: els nòrdics tenen, pel q siga, un caràcte més cívic, com fas encaixar això amb caràcters com els d´empresaris que coneguem?
T: portar a la bonança dels empresaris, per suposat
T: Frederic ha fetvaga?
R: federic haurà fet un piquete ell sol
T: i Aixa en fortaleny no treballarà ningú.
R: tu que opines de la reforma en general? ja vaig llegir el bloc
T: a vore, jo crec que cal donar sempre una resposta de classe ,de classe social o com vulgues dir. Sona anacrònic però ja m´entens. Vull dir, el govern ha de saber que nosaltres com a implicats, els treballadors no assumim tot el que se´ns tira al cap, que estem vius i tenim veu i la volem usar. Altrament, si donem sensació de poca força en les properes negociacions socials (açò és una negociació continua) ens la claven: ja siga pensions, altra reforma laboral,: etc...
R: tens molta raó. És curiós que hages d'argumentar açò amb el PSOE, no?
T: ja, però és Aixa. Felipe va dir un dia: “es governa des de la Moncloa, no des de Ferraz (seu del psoe)" es referia a açò, donar les solucions que creu el governant independentment de partit
R: el problema és que la gent i també ho fomenta la dreta, asocia esquerres = PSOE i els errors del psoe els adjudica a l'esquerra i el terme esquerres es devalua.
T: ei! Que m´ha tocat el meu germà i me´n tinc que anar a Fortaleny, a fer de piquet. Ens vegem! agur!
R: agur!!

3 comentaris:

  1. Tibu, ho has penjat sense permís meu, ens vorem al jutjat.

    LOL!!! (Laughing Out Loudly)

    ResponElimina
  2. No me fas por, li ho diré a l´advocat que tinc en planter

    ResponElimina
  3. Intimitats a part, crec que la vaga de la que parleu era necessària i jo estic content amb el resultat. I contràriament el que diuen alguns, crec que està feta en el moment just.

    ResponElimina